20 januari, 2014

Januari

"Minpunt is de tentamenweek over twee weken. Waar ik vandaag dan ook echt aan ga beginnen. De planning ligt al klaar. Beloofd."

Beloofd is beloofd en belofte maakt schuld. Het is me wederom niet gelukt. Ondanks het feit dat ik me niet voor de volle 100% en misschien zelfs niet voor de halve 50% aan de gemaakte planning heb gehouden, gingen mijn eerste 2 tentamens vandaag verrassend goed. Als ik de laatste 2 weken zou moeten beschrijven met 1 woord: spanning. 

Want wat was het spannend. Leren voor de eerste, echte tentamenweek op een Hogeschool. Het werd alleen nog maar spannender toen ik erachter kwam dat ik mijn tentamens extern moest maken. Dat wil dus zeggen dat ik ze ergens anders moest maken. Niet op school. Als er iets is waar ik de zenuwen van krijg, dan is het wel het onbekende. Ik probeerde mezelf nog tegen te houden, maar het gebeurde als vanzelf: paniek. Op mijn rooster stond dat ik al mijn tentamens moest maken in 'kerk'. Welke kerk? Wel in Utrecht? Hoe kom ik daar dan? Waarom staat er geen adres bij? Wie moet daar nog meer heen dan? Welke bus moet ik dan nemen? Hoe laat moet ik de trein dan nemen? Ongelooflijk en uitermate schijtirritant word ik dan. Gelukkig waren al mijn problemen snel opgelost toen ik even kalm ben gaan zoeken op de schoolsite. Opgelost. Weg paniek. 

Ik durf het bijna niet uit mijn strot te duwen: januari is alweer bijna voorbij. Ongelooflijk. Het ergste vind ik dan altijd de gedachte dat je 1/12 van een jaar verspild hebt aan het leren van toetsen. Wat een verschrikkelijke gedachet, veeg hem weg. Zo denk ik dan. Vrijdag om 13:00 uur is de tentamenweek voorbij. Over. Finished. YES. Ik hoop eigenlijk dat ik februari in kan gaan met de gedachte dat ik iets meer bereikt heb dan alleen tentamens te hebben gemaakt. Ik hoop eigenlijk dat ik nog een optreden kan fixen. PS. als jullie in je eigen buurt iets tegen komt waar ik liedjes kan komen zingen, zeg het maar.

Ik denk dat het tijd is om mijn boeken er weer bij te pakken, want ik denk dat het voor jullie allemaal duidelijk is dat dit bericht puur studie-ontwijkend-gedrag is. Wat jammer nou. Soms moet je gewoon even van je afschrijven. Even weg ermee, weg met die woorden en weer verder gaan. 

December: het lijkt alweer zo lang geleden...



2 opmerkingen:

Roos' notes | Roos zei

Veel succes met je tentamens, Demi! X

Marleen zei

Dat komt wel goed die tentamens niet te veel druk maken. Las net je vorige post ook even ( hoe heb je dat ooit gedaan met die 30 euro korting?! wonderlijk haha). Het was een genot te bericht te lezen trouwens, heerlijk geschreven.